vrijdag 30 maart 2012

Herinnering: Lenteschoonmaakweek - Rappel: Semaine nettoyage du printemps

Version française, voir plus bas...
Wat doe je op het eind van elke les?

Je maakt je werkplek proper.

Klein werk gaat in je rek.

Gereedschap, machines, vuurkes van het model, verlengdraden en ander materiaal gaan netjes terug op hun plaats. (in kast of voorraadruimtes)

Boetseerstoelen worden gegroepeerd zodat het poetspersoneel vlot kan poetsen.

Werkkleding / schoenen gaan in je locker.

Wat doe je op zaterdag op het eind van de les?

Hetzelfde als op het eind van elke les

+ de vuilbakken plaats je in de gang

+ de stoelen plaats je op de tafels.

Wat doe je tijdens de lenteschoonmaakweek?

Een extra jobke.

Vraag aan Alex of Carla wat er nog moet gebeuren.

De lenteschoonmaaklijst zit in de aanwezigheidsmap. Je naam wordt er bij geschreven van zodra je het extra jobke (van een tiental minuutjes) hebt gedaan. Om te voorkomen dat het altijd dezelfde studenten zijn die rommel van een ander opruimen, of altijd dezelfde zijn die uren werk hebben om de gereedschapskasten terug op orde te krijgen, rekenen we op ieders medewerking
Que faire à la fin de chaque cours?

Nettoyer ton espace de travail.
Ranger les petits travaux sur l’étagère.
Ranger machines et autres petits outils à leur place.
Grouper les tables de modelages afin que le personnel puisse nettoyer plus facilement.
Vêtements/souliers de travail sont à mettre dans les armoires personnelles.
Que faire le samedi à la fin du cours ?

La même chose que pour les autres cours.
+ mettre les poubelles dans le couloir ;
+ mettre les chaises sur les tables.
Que faire pendant le nettoyage du printemps ?

Demander à Alex ou Carla ce que vous pouvez encore faire comme « extra job ».
Il y a une liste pour le nettoyage du printemps. Dès que vous aurez fait votre « extra job » (+/- 10 minutes), votre nom figurera sur la liste.
Ceci afin d’éviter que ce sont toujours les mêmes étudiants qui doivent s’occuper de nettoyer et ranger le brol des autres.
Nous comptons sur la collaboration de tous !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten